29.3.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

TÜV Süd otevřel v Česku další laboratoř

Ta umožňuje nedestruktivní testování bezpečnosti vozidel. Lokalita, výše investice, HR, dodavatelé a partneři, výhody oproti crash testům, využití, ocenění v soutěži CzechInvestu…
Vydáno: 5.3.2017 21:29

BEZDĚČÍN (Autofox, ČTK) - Německá společnost TÜV Süd otevřela v Česku novou testovací laboratoř pro automobilový průmysl. Laboratoř DYCOT (Dynamic Component Testing) vznikla v Mladé Boleslavi - Bezděčín a nabízí i fyzické simulace dynamického zatížení komponentů a struktur vozidel nad rámec virtuálních simulací, uvedla firma. Zkoumá například zádržné systémy, airbagy a sedačky.

Auto se zde testuje takzvanou saňovou zkouškou. Skelet auta je umístěn na vozík, který je po kolejích vymrštěn předem určenou rychlostí (až 100 km/h). Auto je z místa vymrštěno pomocí speciálního katapultu. Právě vymrštění nahrazuje dosud používaný náraz. Vůz je katapultem vyslán z klidového bodu dozadu, vozidlo tedy celý test couvá. Samotný ráz katapultu způsobí pohyb, který běžně vyvolá náraz auta do pevné překážky. Figuríny ve voze se tedy rozpohybují dopředu stejně, jako při běžném nárazovém testu. Auto i figuríny jsou vybaveny desítkami senzorů sledujícími pohyb a působení sil, které pak vyhodnocuje počítač.

„Nejdůležitějším poselstvím našeho projektu DYCOT je, že chceme zůstat i nadále dlouhodobým, schopným a inovativním partnerem pro automobilový průmysl ve střední a východní Evropě (CEE),“ řekl Oleg Spružina, generální ředitel TÜV Süd Czech a vedoucí středoevropského klastru (Česko, Slovensko, Polsko) v rámci skupiny TÜV Süd.

„Nápad na vybudování nové laboratoře byl logickým výsledkem našich úvah nad trendy v oblasti testování vozidel a nad aktuální situací na lokálním i evropském trhu. Rostoucí tlak na zkrácení délky vývojového cyklu nového vozu spolu s neustálou snahou o úsporu nákladů nahrávají novým nedestruktivním postupům včetně fyzických simulací nárazových dějů, kterým vozidla a jejich systémy čelí při dopravních nehodách. Zatímco skutečné nárazové testy (crash testy) s celým vozem si dnes velké automobilky provádějí často ve vlastních zkušebnách, oblast nedestruktivních fyzických simulací nárazových dějů nabízí širší využití pro pestřejší paletu potenciálních klientů,“ zmínil Jiří Socha, ředitel divize Auto Service společnosti TÜV Süd Czech.

Nová testovací laboratoř DYCOT vznikla ve spolupráci s českou automobilkou Škoda Auto, která byla ze začátku jedním z klíčových klientů nového projektu. „Bezpečnost vozů představuje jednu z nejdůležitějších priorit, kterou se při jejich vývoji řídíme. Jsme proto velmi rádi, že můžeme využít možnosti rozšíření testování našich vozů v této nové laboratoři, která je na skutečně špičkové úrovni a nachází se navíc v těsném sousedství našeho vývojového centra v Mladé Boleslavi,“ doplnil Petr Kraus, vedoucí vývoje bezpečnosti vozů ve Škoda Auto.

V průběhu řešení bylo do projektu zainteresováno přibližně 30 dodavatelů, kteří se ucházeli o to, aby poskytovali služby v mnoha oblastech: od developerských aktivit, přes dodávky klíčových technologických celků, až po kalibrace měřící techniky nebo služby spojené se zabezpečením objektu. Ti nejlepší se potom v projektu stali partnery TÜV Süd Czech.

„Nové zkušební zařízení přináší nám i našim klientům nové možnosti: v oblasti bezpečnosti vozidel se od kvazistatických zkoušek posouváme k fyzickým simulacím dějů, které probíhají při vysokých zrychleních. Jde o jedinečnou technologii v regionu střední a východní Evropy, v některých parametrech dokonce o evropský unikát, který představuje zásadní rozšíření našich služeb pro automobilový průmysl,“ uvedl dále Socha. Důležitým rysem nové technologie je její interdisciplinarita – simulace dynamických dějů jsou totiž zajímavé i pro další obory, jako je například letecký průmysl. „Myslím si tedy, že nová zkušebna nabízí jistý rozvojový potenciál z perspektivy celé skupiny TÜV Süd. Víme, že pokud máme být i v budoucnu pověřenou zkušebnou a nezávislou laboratoří respektovanou v evropském měřítku, musíme být v rozvoji zkušebních metod aktivní. Taková strategie se pozitivně úročí v tom, že naši homologační experti zůstávají v těsném kontaktu se zkušebními laboratořemi a jsou potom kompetentním partnerem pro finální výrobce vozidel i jejich dodavatele. Ti nás pak mohou právem vnímat jako pověřenou zkušebnu, která je vlastními zkušebními prostředky schopna pokrýt velkou část jejich potřeb při vývoji a schvalování nových modelů,“ uzavřel Socha.

Investice v říjnu 2016 získala 3. místo v kategorii 'Výzkum a vývoj' soutěže 'Investor a podnikatelská nemovitost roku 2015' české agentury na podporu investic CzechInvest. Celková výše investice činila přes 72 milionů Kč (2,7 milionu eur) a práci v nové laboratoři najde až 20 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců, uvedl CzechInvest.

TÜV Süd působí v Česku od roku 1995. V devíti kancelářích a čtyřech laboratořích (Praha, Roztoky, Nymburk, Mladá Boleslav) pracuje kolem 300 zaměstnanců. Firma se zabývá těmito oblastmi: inspekce, certifikace, testování a vzdělávání.

VYBRANÉ ZPRÁVY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky22.255
Návštěvy10.264
Unikátní návštěvníci5.459
Zdroj: Google Analytics, únor 2017