26.5.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

ACEA: Prodej aut v EU v únoru stoupl o 2,2 %

Čtvrtý růst v řadě, vliv počtu pracovních dní, výsledky v jednotlivých zemích, růst ve střední Evropě, prodej automobilek, komentář a výhled KPMG…
Vydáno: 31.3.2017 20:18

BRUSEL/PRAHA (Autofox) - Registrace nových osobních automobilů v Evropské unii v únoru 2017 meziročně vzrostly o 2,2 % na 1.078.490 jednotek. Jde o čtvrtý růst v řadě. Z hlediska objemu se tento výsledek blíží úrovni z února 2008, tedy těsně předtím, než byl automobilový průmysl zasažen hospodářskou krizí, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) a dodalo, že únor 2017 měl o jeden pracovní den méně než únor 2016.

Velké trhy EU se vyvíjely odlišně: Německo (-2,6 %), Francie (-2,9 %), Itálie (+6,2 %), Španělsko (+0,2 %), Velké Británie (-0,3 %). Středoevropské státy rostly: Česko (+6 %), Slovensko (+24,4 %), Polsko (+14,2 %), Maďarsko (+20,7 %). Propad zaznamenaly Irsko (-20,8 %), Lucembursko (-9,1 %), Lotyšsko (-5,6 %), Finsko (-5,2 %) a Estonsko (-0,7 %).

Nejlépe se vedlo automobilkám Suzuki (+34,4 %), Toyota Motor (+20,7 %), Fiat Chrysler Automobiles (+8,3 %), Renault Group (+6,8 %) či Hyundai Group (+5,7 %). Naopak nevedlo se značkám DS (-36,4 %), Mitsubishi (-15,4 %), Land Rover (-11,4 %), Mazda (-8,5 %) či Honda (-8 %).

Prodej koncernu Volkswagen klesl o 1 % na 247.872 automobilů, tržní podíl se snížil na 23 % z 23,7 % před rokem. Téměř všem značkám se podařilo odbyt zvýšit: VW (-6,6 %), Audi (+2,4 %), Škoda (+0,7 %), Seat (+14,5 %), Porsche (+0,8 %), ostatní (+23,9 %).

„Růst prodejů osobních aut v Evropě nachází své limity. Únorové registrace nových aut rozhodně výrobce nenadchly. Je sice pravdou, že oproti předchozímu roku má únor o jeden pracovní den méně, na druhé straně však v lednu byly dva pracovní dny navíc. V řadě zemí proto trh prakticky přestává po několika letech růst, což platí i pro pět největších evropských trhů v čele s Německem,“ uvedl Jan Linhart, partner KPMG Česká republika.

V prvních dvou měsících roku 2017 se prodej zvýšil o 6,2 % na 2.248.022 automobilů. Nejlépe se vedlo automobilkám Suzuki (+33,4 %), Toyota Motor (+24,8 %), FCA (+11,5 %) a Hyundai Group (+10 %).

„Zimní měsíce však obecně bývají slabší, takže je předčasné činit závěry. Uvidíme, zda příchod jara přiláká do autosalonů více zájemců. Někteří výrobci navíc zápasí s nedostatečnou výrobní kapacitou, ať již ve svých závodech nebo u subdodavatelů. Čekací doba na atraktivní modely se tak prodlužuje. I nadále se domníváme, že v roce 2017 evropský trh mírně poroste, oproti roku 2016 však bude růst nižší a bude se pohybovat v nižších jednotkách procent,“ dodal Linhart.

Detailní výsledky jsou k dispozici na ACEA.be.

Související zprávy

ACEA: Prodej aut v EU v březnu stoupl o 11,2 %

Pátý růst v řadě, vliv Velikonoc, výsledky v jednotlivých zemích, růst ve střední Evropě, prodej automobilek, komentář a výhled KPMG…
Vydáno: 21.4.2017 00:44

Prodej aut ve Velké Británii v březnu stoupl o 8,4 %

Rekordní měsíční výsledek, důvody, zájem o alternativní pohony, registrace v 1Q, komentář a výhled SMMT…
Vydáno: 7.4.2017 01:03

LMC Automotive: Prodej aut v západní Evropě v únoru stoupl o 0,7 %

Poptávka v jednotlivých zemích, propad ve Velké Británii a u jejích sousedů, výsledky za dva měsíce…
Vydáno: 30.3.2017 00:48

Prodej aut v Německu v únoru klesl o 2,6 %

Propad zaznamenala i výroba a export. Vliv počtu pracovních dní, poptávka po jednotlivých značkách, objednávky, výsledky za dva měsíce…
Vydáno: 15.3.2017 23:43

ACEA: Prodej aut v EU v lednu stoupl o 10,2 %

Třetí růst v řadě, vliv počtu pracovních dní, výsledky v jednotlivých zemích, propad v Irsku a na Slovensku, prodej automobilek…
Vydáno: 27.2.2017 23:44
VYBRANÉ ZPRÁVY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky15.230
Návštěvy7.694
Unikátní návštěvníci4.050
Zdroj: Google Analytics, duben 2017