20.7.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

PSA zveřejnila údaje o spotřebě aut v reálném provozu

Dotčené modely a verze, kalkulačka reálné spotřeby v prvních šesti evropských zemích, spolupráce s nevládními organizacemi, dohled od Bureau Veritas…
Vydáno: 24.4.2017 22:54

PAŘÍŽ (Autofox) - Francouzská automobilka PSA zveřejnila v souladu se svým slibem z roku 2016 výsledky měření prováděných na základě zkušebního protokolu, který byl předem definován společně s nevládními organizacemi Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE). Tento protokol byl použitý pro měření spotřeby 58 modelů skupiny PSA v reálném provozu, na měření dohlížela francouzská certifikační agentura Bureau Veritas, která potvrdila správnost a integritu výsledků, uvedla firma.

Výsledky měření u 58 modelů umožňují provést odhad spotřeby v reálném provozu u více než 1000 verzí vozů značek Peugeot, Citroën a DS. Hodnota byla u každého modelu stanovena výpočtem, na základě stejného motoru a převodovky, při použití tří variant verzí karoserie, úrovně výbavy a rozměrů pneumatik, zmínila dále automobilka.

Značky Peugeot, Citroën a DS tak nabízejí svým zákazníkům možnost zkontrolovat si na internetu průměrnou spotřebu svého vozu v reálném provozu. K této informaci se dostanou prostřednictvím interaktivního modulu, kde zadají vlastnosti svého vozu (druh karoserie, úroveň výbavy, motor, převodovku a typ pneumatik).

K dispozici je i konfigurátor, pomocí něhož si navíc každý zákazník může odhadnout svou vlastní spotřebu na základě svých zvyklostí (počet cestujících, náklad, styl jízdy, atd.).

Konfigurátor je pro začátek k dispozici na webových stránkách značek v šesti zemích Evropy: Francie, Německo, Velká Británie, Itálie, Španělsko a Švýcarsko. Postupně bude k dispozici v ostatních evropských zemích.

Protokol, který se inspiroval evropským projektem RDE (Real Driving Emissions), měří spotřebu paliva pomocí přenosného měřicího zařízení, které je instalováno na vozidle (Portable Emissions Measurement System, PEMS).

Měření spotřeby 58 vozů probíhala na veřejných komunikacích (23 km v městských ulicích, 40 km na běžné silnici, 30 km na dálnici) za reálných podmínek jízdy (zapnutá klimatizace, naložená zavazadla a cestující, členitý terén, atd.).

„V souladu s přijatým závazkem jsme na webových stránkách našich značek zveřejnili výsledky měření spotřeby modelů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Naši zákazníci mají nyní k dispozici komplexní a transparentní údaje o spotřebě paliva. V létě 2017 přidáme údaje o emisích NOx,“ řekl Gilles Le Borgne, viceprezident pro kvalitu a techniku skupiny PSA.

„Partnerství se skupinou PSA poukazuje na tři klíčové otázky. Za prvé, testy měření skutečných emisí CO2 prováděné na silnicích jsou spolehlivé, reprezentativní a opakovatelné. Za druhé, výrobce uznává, že na straně uživatelů existuje poptávka po spolehlivých informacích o skutečné spotřebě svých vozů. A za třetí, v éře 'alternativních faktů' a nepoctivých manipulací s testy emisí dala skupina PSA přednost transparentnosti a otevřenosti jako způsobu, jak znovu obnovit důvěru se svými zákazníky. Ostatní výrobci by měli její příklad následovat,“ zmínil Greg Archer, ředitel divize Clean Vehicles organizace Transport & Environment.

„V poslední době jsme často zažívali období vysoké úrovně znečištění ovzduší, kdy se za viníka označovaly emise automobilů. Ceníme si proto snahy skupiny PSA o transparentnost, v rámci níž se zavázala provést měření jednotlivých emisí automobilů: CO2, NOx a pevných částic. Tento závazek reaguje na požadavek občanů znát pravdu o znečištění ovzduší. To je nezbytným krokem k realizaci opatření ke zlepšení kvality ovzduší a kvality života lidí,“ doplnil Denez L'Hostis, prezident organizace France Nature Environnement.

„Bureau Veritas může potvrdit, že veškeré testy provedené v rámci této rozsáhlé kampaně proběhly správně. Systém pro měření se rok po zahájení provozu a po mnoha testech ukázal jako spolehlivý a bude vhodný i pro účinné měření emisí NOx. Máme velkou radost, že můžeme skupině PSA v této iniciativě napomáhat, zejména proto, že otázky spojené se spolehlivosti měření znečištění a úrovní kvality ovzduší jsou stále naléhavější,“ uzavřel Philippe Lanternier, viceprezident pro firemní a obchodní rozvoj společnosti Bureau Veritas.

Související zprávy

Dieselgate: Automobilce PSA hrozí ve Francii trestní stíhání kvůli emisím

Firma uvedla, že je rozhodnutím úřadu DGCCRF překvapena. Detaily vyjádření, čtvrtá automobilka vyšetřovaná v kauze naftových aut…
Vydáno: 13.2.2017 23:37

Dieselgate: PSA se stala terčem razie v souvislosti s emisními testy

Automobilka uvedla, že její vozy splňují emisní normy ve všech zemích působnosti a s francouzskými vyšetřovateli spolupracuje. Navštívená R&D centra, testované modely…
Vydáno: 21.4.2016 23:29

PSA Peugeot Citroën začne zveřejňovat reálnou spotřebu paliva svých vozů

Ta má vycházet z měření WLTP/RDE místo současné normy NEDC. Všechny naftové vozy Euro 6 s SCR, kontrolní mechanismy, prodeje…
Vydáno: 28.10.2015 23:16

Transport & Environment: Mezi laboratorními testy aut a realitou je značná propast

Závěry evropské asociace nevládních organizací, modely s největším rozdílem emisí CO2, vývoj tohoto rozdílu na posledních 15 let, názor T&E na Dieselgate, reakce ACEA…
Vydáno: 11.10.2015 23:18
VYBRANÉ ČLÁNKY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky16.652
Návštěvy8.276
Unikátní návštěvníci4.191
Zdroj: Google Analytics, červen 2017