28.5.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

Dieselgate: EK zahájila řízení s Itálii kvůli emisím vozů FCA

Pokud Itálie neposkytne uspokojivé vyjádření k údajné nečinnosti, může případ skončit u soudu. Lhůta na odpověď…
Vydáno: 18.5.2017 23:00

BRUSEL (ČTK, Autofox) - Evropská komise zahájila řízení s Itálií, protože země podle ní nereagovala na obvinění, že italská automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) podvádí při testování emisí svých vozů. Řízení může skončit až u soudu, uvedla 17. května agentura Reuters.

Komise se podle prohlášení rozhodla formálně požádat Itálii, aby se vyjádřila k obavám, že nepodnikla dostatek akcí v souvislosti s podezřením z možných podvodů s emisemi u vozů skupiny FCA.

Itálie má nyní dva měsíce na odpověď. Pokud EK nebude s odpovědí spokojená, může se případně rozhodnout, že předá případ k soudu.

Podle stávajících právních předpisů jsou jednotlivé národní orgány zodpovědné za kontrolu toho, zda určitý typ automobilu splňuje všechny normy EU před zahájením jeho prodeje na jednotném evropském trhu. Když automobilka poruší právní požadavky, musí národní úřady přijmout nápravná opatření, jako nařídit svolání vozů ke kontrole, a uplatnit účinné, odrazující a přiměřené sankce stanovené vnitrostátními předpisy.

Komise pečlivě sleduje uplatňování těchto pravidel členskými státy a již zahájila řízení za jeho porušení vůči státům, které vydaly povolení pro některé vozy z koncernu Volkswagen pro EU, protože neuplatnily národní předpisy o sankcích. Je mezi nimi Česko, Německo, Řecko, Litva, Lucembursko, Španělsko a Velká Británie.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v lednu 2017 obvinila FCA z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. V březnu 2017 pak firmu začala kvůli emisím vyšetřovat francouzská prokuratura. Automobilka však tvrdí, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy.

Firmu v únoru 2017 podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů Fiatu nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval manipulovat s měřením emisí.

Současný případ začala EK prošetřovat v září 2016, kdy dostala žádost od německého ministerstva dopravy, aby zprostředkovala jednání mezi německými a italskými úřady kvůli neshodě o výši emisí oxidů dusíku u některých vozů schválených Itálií.

Související zprávy

Dieselgate: Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování FCA

Automobilka zahájení vyšetřování zaregistrovala a bude pokračovat ve spolupráci s úřady…
Vydáno: 23.3.2017 02:09

Dieselgate: Itálie při testech naftových vozů FCA nezjistila ilegální software ani překročení emisních norem

Testy podle vlády vyvracejí obvinění vznesená německými úřady. Počet testovaných aut, dotčené modely…
Vydáno: 19.2.2017 22:55

Dieselgate: USA obvinily FCA z manipulování s emisemi, firma to odmítla

Důvody, dotčené modely (SUV a pick-up) dvou amerických značek, počet vozů, hrozící pokuta, reakce burzy, problémy s povolením prodeje letošních modelů…
Vydáno: 12.1.2017 23:07

Dieselgate: EK zahájila kvůli emisím aut právní kroky proti sedmi zemím

Zatímco Česku, Litvě a Řecku chybí související legislativa, čtyři západoevropské státy ji mají, ale neuplatnily sankce. Reakce jednotlivých zemí…
Vydáno: 8.12.2016 23:56

Dieselgate: Německo obvinilo FCA z manipulací s emisemi

Systém vypínající čištění emisí v naftových vozech, dopis Evropské komisi, názor italských úřadů, vyjádření automobilky…
Vydáno: 1.9.2016 23:36
VYBRANÉ ZPRÁVY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky15.230
Návštěvy7.694
Unikátní návštěvníci4.050
Zdroj: Google Analytics, duben 2017