26.7.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

V Německu vznikne nový institut pro měření automobilových emisí

Emise bude měřit v reálném provozu, nikoliv v laboratořích. Načasování, dozorčí rada, rozpočet, financování, nedávné testy německých úřadů, zvažovaná omezení vjezdu naftových aut do měst…
Vydáno: 27.6.2017 23:45

BERLÍN (ČTK) - V Německu po skandálech s emisemi dieselových aut vznikne nový institut pro jejich měření. Emise bude měřit ve skutečném provozu a nikoliv jen v laboratorním prostředí, oznámil ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU).

Německý institut pro spotřební a emisní měření má vzniknout ještě v roce 2017. Emise bude měřit na pevně dané trase a výsledky má zveřejňovat na internetu tak, aby byly transparentní. V dozorčí radě nového institutu budou zasedat zástupci spotřebitelů, komunální politiky nebo ministerstva životního prostředí. Jeho činnost budou platit němečtí výrobci automobilů. Rozpočet by se měl pohybovat kolem 2 milionů eur ročně (53 milionů Kč).

Dobrindt tímto oznámením podle pozorovatelů reaguje mimo jiné na kritiku, že jeho ministerstvo vůči automobilkám, které porušovaly emisní pravidla, postupovalo dosud příliš mírně.

Emisní skandál se rozhořel v září 2015, kdy německá automobilka Volkswagen přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut koncernu po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Podobně postupovaly i některé další automobilky.

Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr (NOx/km), norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Řada německých měst, včetně německého Mnichova, nyní uvažuje o zákazech jízdy naftových aut.

Související zprávy

Státy EU se shodly na změnách ve schvalování nových modelů vozidel

Zlepšení testů emisí, prověřování parametrů prodávaných aut, frekvence kontrol, hrozící sankce…
Vydáno: 1.6.2017 23:57

Dieselgate: Německo zjistilo vysoké emise CO2 u více jak poloviny testovaných vozů

Ministerstvo dopravy však nezveřejnilo dotčené modely. Publikace komplexní zprávy, výsledek schůzky s automobilkou Opel, zrušená schůzka s FCA…
Vydáno: 22.5.2016 21:52

Dieselgate: Třetina německých zemí žádá zvýšení spotřební daně z nafty

Dále požadují snížení rychlosti ve městech a kvóty pro automobilky na elektromobily. Dotčené spolkové země, současné zdanění pohonných hmot v Německu a Česku…
Vydáno: 10.4.2016 23:25

Evropský parlament podpořil kompromisní návrh na snížení emisí aut

Odložení hlasování kvůli sporům členů EP a silnému lobbování, odmítnutí radikální reformy, velkorysá tolerance, zavedení RDE, vyjádření ACEA a dalších subjektů…
Vydáno: 3.2.2016 23:32

Dieselgate: KBA testuje auta a dodávky 24 značek

Německý úřad při výběru modelů využil 'ověřené informace třetích stran'. Detaily testování, dotčené modely, předběžné výsledky, komunikace KBA s automobilkami a regulačními úřady…
Vydáno: 11.11.2015 23:39

Transport & Environment: Mezi laboratorními testy aut a realitou je značná propast

Závěry evropské asociace nevládních organizací, modely s největším rozdílem emisí CO2, vývoj tohoto rozdílu na posledních 15 let, názor T&E na Dieselgate, reakce ACEA…
Vydáno: 11.10.2015 23:18

ADAC: Dieselové vozy většiny automobilek vypouštějí v reálnějším testu WLTC nadlimitní emise NOx

Detaily testování, rozdíly mezi NEDC a WLTC, dotčené automobilky a vozy Euro 5 a Euro 6, reakce výrobců, názor Deutsche Umwelthilfe…
Vydáno: 4.10.2015 22:32
VYBRANÉ ČLÁNKY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky16.652
Návštěvy8.276
Unikátní návštěvníci4.191
Zdroj: Google Analytics, červen 2017