26.7.2017 Česky English
PŘIHLÁŠENÍ
Jméno: Heslo:

Dieselgate: Nizozemsko bude vyšetřovat Suzuki a Chrysler kvůli emisím

Dotčené modely Suzuki a Jeep, svolávací akce, testování vozů jiných automobilek, software pro ochranu motoru před poškozením…
Vydáno: 11.7.2017 01:15

AMSTERODAM (ČTK) - Některé modely japonské automobilky Suzuki a americké automobilky Chrysler ze skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) byly zřejmě vybaveny nepřípustným zařízením pro obcházení emisí, což vedlo k nepřijatelně vysokým emisím oxidů dusíku (NOx) z těchto aut, uvedl 10. července nizozemský úřad pro silniční dopravu (RDW). O svém poznatku informoval úřad nizozemské státní zastupitelství a to sdělilo, že případ vyšetří.

Úřad od emisního skandálu německé automobilky Volkswagen z roku 2015 otestoval automobily 16 výrobců a překračování emisních norem zjistil předběžným šetřením jen u modelů Jeep Grand Cherokee a Suzuki Vitara. RDW podle agentury Reuters uvedl, že vozy těchto modelů bude dál zkoumat.

Vyšetřování RDW se zaměřovalo na emise NOx v naftových vozech a na přídavná zařízení, která mohou při laboratorním testování emisí snižovat jinak vysoce nadlimitní vypouštění těchto látek.

Nadlimitní dusíkaté emise RDW zjistil u naftových vozů většiny zkoumaných výrobců, téměř všichni to ale vysvětlili jako vedlejší účinek softwaru, který chrání motor za určitých situací před poškozením. Jejich vysvětlení úřad uspokojilo, Suzuki a Chrysler však jako jediné firmy dostatečné vysvětlení nepodaly.

Software, který automobilky používají k ochraně naftových motorů, je podle současných zákonů v EU povolený. Úřad ale označil tato zařízení za nepřípustná v případech, kdy se zvýšené emise svými objemy zcela vymykají potřebě chránit motor, uvedla agentura Reuters.

Testované vozy Suzuki Vitara podle úřadu emitovaly po krátké jízdě mnohem více oxidů dusíku, než měly. Firma již předložila způsob nápravy a nyní zve k opravám majitele zhruba 8000 vozů, které jezdí na nizozemských silnicích.

Vozy Jeep Grand Cherokee podle zjištění úřadu emitují zvýšené úrovně emisí po zahřátí motoru. Po Nizozemsku jich ale podle RDW jezdí velmi málo a příslušný model se již nevyrábí. Předložený způsob nápravy zatím úřad neměl možnost posoudit.

RDW uvedl, že nemá pravomoc vyměřovat pokuty a že tento úkol přenechá prokuratuře. Úřad jen bude na obě firmy tlačit, aby nabízely další nápravná řešení a aby vozy, které překračují normy, skutečně upravily.

Související zprávy

Dieselgate: USA zažalují FCA kvůli emisím

Jde o vozy americké divize Chrysler. Reakce burzy, vyjádření automobilky, odhadovaná výše pokuty a nákladů na řešení…
Vydáno: 24.5.2017 22:56

Dieselgate: EK zahájila řízení s Itálii kvůli emisím vozů FCA

Pokud Itálie neposkytne uspokojivé vyjádření k údajné nečinnosti, může případ skončit u soudu. Lhůta na odpověď…
Vydáno: 18.5.2017 23:00

Dieselgate: Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování FCA

Automobilka zahájení vyšetřování zaregistrovala a bude pokračovat ve spolupráci s úřady…
Vydáno: 23.3.2017 02:09

Dieselgate: Německo obvinilo FCA z manipulací s emisemi

Systém vypínající čištění emisí v naftových vozech, dopis Evropské komisi, názor italských úřadů, vyjádření automobilky…
Vydáno: 1.9.2016 23:36

ADAC: Dieselové vozy většiny automobilek vypouštějí v reálnějším testu WLTC nadlimitní emise NOx

Detaily testování, rozdíly mezi NEDC a WLTC, dotčené automobilky a vozy Euro 5 a Euro 6, reakce výrobců, názor Deutsche Umwelthilfe…
Vydáno: 4.10.2015 22:32
VYBRANÉ ČLÁNKY






















































































NÁVŠTĚVNOST
Zobrazené stránky16.652
Návštěvy8.276
Unikátní návštěvníci4.191
Zdroj: Google Analytics, červen 2017